دوشنبه , ۳ آذر ۱۴۰۴
کدام تبلیغات محصولات سلامت جرم است
کدام تبلیغات محصولات سلامت جرم است

کدام تبلیغات محصولات سلامت جرم است

سرپرست دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان غذا و دارو گفت: تبلیغات اغراق‌آمیز و خلاف واقع جرم است و رسانه ملی و سایر رسانه‌ها موظفند صرفاً طبق مجوزهای فرآورده‌های سلامت اقدام کنند.

به گزارش روا ۲۴ و به نقل از ایفدانا، سعید مهرزادی، درباره تبلیغات فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی، اظهار داشت: تبلیغات اغراق‌آمیز و خلاف واقع جرم محسوب می‌شود و مجازات آن مشخص است.

وی افزود: با وجود حجم زیاد تبلیغات نادرست در فضای مجازی، برخورد با این موارد را با جدیت دنبال می‌کنیم.

مهرزادی ادامه داد: هم رسانه ملی و هم سایر حوزه‌های تبلیغاتی موظف هستند صرفاً بر اساس چارچوب‌های قانونی و آنچه در مجوزهای فرآورده‌های سلامت آمده است تبلیغ کنند و نه یک کلمه بیشتر. دیگر انتظار نداریم تبلیغاتی با ادعاهای غیرعلمی و اغراق‌آمیز در هیچ رسانه‌ای پخش شود و هرگونه تخلف قابل پیگیری قانونی است.

وی تاکید کرد: به رغم اینکه ما به برندینگ و تبلیغات در حوزه فرآورده‌های سلامت مبتنی بر اصول قانونی اعتقاد داریم و ضعف برندینگ برخی تولیدکنندگان داخلی را به عنوان یکی از نقاط ضعف این حوزه می‌دانیم، در مقابل گمراه کردن مردم کوتاه نمی‌آییم.

همچنین ببینید

سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیاردی برای ساخت مدرسه توسط یک خیر

سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیاردی برای ساخت مدرسه توسط یک خیر

پروژه ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه با اعتبار۴۰ میلیارد توسط یک خیر با حضور وزیر آموزش‌وپرورش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =